Detta inlägg är ett betald inlägg och görs i samarbete med de börsnoterade företagen och / eller deras produkter. Alla hyperlänkar betalas därför hyperlänkar.

Kanske du kommer ihåg rasterna då du var liten? Många av oss lekte med rockringar och hopprep. Vi häll oss aktiva samtidigt som vi ägnade oss åt lek. Just att vara fysiskt aktiv samtidigt som man har kul är ett bra sätt att träna. Det går lika bra att träna än idag med rockringar. Det finns nämligen smarta rockringar som är framtagen för detta ändamål. En rockring med vikt är ett bra alternativ. Så investera i en sådan om du vill träna seriöst med en rockring. Genom att använda den regelbundet så kommer du märka av en hel del effekter som det ger.

Effekter av att träna med en rockring

Bland de effekter du kan märka av när du tränar med en rockring är bland annat att du bränner kalorier och går ner i vikt. Du kommer även att reducera eventuell smärta i nedre delen av din rygg. Regelbunden användning ger dig även en starkare bålmuskulatur. En annan bra effekt är att di kommer att få en smalare midja, höfter, lår och säte. Sen kommer din koordination att förbättras.

Få in rätt teknik med rockringen

Även om det kanske var många år sedan du rockade ring, så är det inte så svårt att hitta tekniken igen. Du kommer snart att komma in i det igen. Börja helt enkelt med att stå med fötterna isär, så att tårna pekar lite snett utåt. Se till så att du är balanserad med avslappnad. Sedan pressar du rockringen mot din bakre del av ryggen. Dra sedan till med dina armar för att få rotation på ringen. Spänn magmusklerna och rör kroppen fram och tillbaka. Om ringen börjar halka neråt, gör då en liten rörelse med höfterna som är cirkelformad så att ringen pressas uppåt igen. Se även till så att du rör dig åt olika håll då du rockar ring.

LÄMNA ETT SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here